FAQs

Q?

Lettertype en kleur op etiketten veranderen?

A.

Het is alleen maar mogelijk om uit de bestaande 3 lettertypes te kiezen, deze zijn conform PostNL v.w.b. leesbaarheid scanners.
Om dezelfde reden is er daarom ook maar 1 kleur beschikbaar, zwart.

aangemaakt_door_support

 

Q?

Weergave Dymo etiketten printvoorbeeld

A.

Bij de printvoorbeeld weergave van de Dymo etiketten staat deze een kwartslag gedraaid. Dit wekt de indruk dat het uiteindelijke etiket niet goed geprint zou worden. Dit is echter niet zo, het etiket wordt correct geprint.
Dit geldt voor alle Dymo etiketten welke aanwezig zijn in Easy Rolodex.

2013-11-21_10h23_46

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

aangemaakt_door_support

 

Q?

Easy Rolodex van oude naar nieuwe computer overzetten

A.

Nieuwe PC: Download de software (demo) en installeer deze op de nieuwe PC.
Start de software en voer de registratiegegevens in. Uw versie is nu geregistreerd en de data kan worden overgezet.

Oude PC: Maak een back-up naar een extern medium, bijvoorbeeld een USB memorystick of een shared netwerkdrive.

Nieuwe PC: Stop de USB stick in de nieuwe PC, deze krijgt nu een drive-letter. Stel bij ‘Opties’ het pad in voor de backup locatie naar de USB stick. Na opslaan Opties voer vanuit het menu ‘Opties’ een ‘Re-store’ uit, (LET OP! Geen backup actie anders wordt de backup data weer overschreven!)
Alle backup data wordt via de ‘Re-store’ weer teruggezet in de nieuwe omgeving.
Klaar!
aangemaakt_door_support

 

Q?

Ik heb ‘vreemde’ etiketten, kan ik deze gebruiken?

A.

Om rechtstreeks vanuit Easy Rolodex te printen op etiketten kunt u inderdaad uw afwijkende etiketten niet gebruiken. Toch is er een kleine truc om het via een omweg toch voor elkaar te krijgen.
Maak vanuit Easy Rolodex een exportbestand in txt formaat.

Daarna via Word [Extra] [Afdruk samenvoegen] [hoofddocument],[Adres etiket selecteren],
[Gegevensbestand selecteren], Kies het export txt bestand [Samenvoegen].
Nu zijn alle mogelijkheden via Word toegankelijk.

Alle etiketsoorten zijn nu bruikbaar.
aangemaakt_door_support

 

Q?

Kan Easy Rolodex op een U3 USB Stick worden geïnstalleerd?

A.

Als men graag Easy Rolodex meeneemt op een USB stick kan men het installeren op een USB stick met U3 ondersteuning. Gewoon de ‘installer’ kopiëren op de USB stick en van daaruit uitvoeren. Als het programma vraagt waar het mag worden geïnstalleerd dan gewoon de USB stick selecteren zodat alles op de stick wordt geïnstalleerd. De snelkoppeling wordt dan aangemaakt op uw bureaublad. Deze gewoon kopiëren op de USB stick en van daaruit kan men nu het programma opstarten. Er rest u dan nog alleen uw restore uit te voeren zodat alles word geïmporteerd. En nu kan men het programma starten vanaf elke pc waar je de stick inplugt.
aangemaakt_door_support

 

Q?

Hoe lang gelden de licentiekosten?

A.

“… Is dit eenmalig of is dit een jaarlijkse bijdrage?”

Dit is éénmalig met lifetime support!
aangemaakt_door_support

 

Q?

Werkt Easy Rolodex op Windows Vista of Windows 7, 8 of 8.1

A.

Easy Rolodex is beschikbaar voor het besturingssysteem Microsoft Windows® en is getest én beschikbaar voor de volgende versies: 95-98-Me-2000-XP, Vista, Windows 7 32/64 bits en Windows 8/8.1 32/64 bits. Zie ook pagina ‘Systeemeisen’ en ‘Nieuws’
aangemaakt_door_support

 

Q?

Ik zie niet alles in beeld en de knoppen zijn verdwenen!

A.

“Graag zou ik willen weten hoe ik een andere beeldschermresolutie dan 1024 x 768 kan instellen in het programma. Ik probeer het programma te gebruiken op een monitor van 800 x 600, maar dit is niet mogelijk.”

Vanaf versie 2.0 is de minimale schermresolutie 1024 x 768, dit kan niet anders omdat je dan de volledige gegevens niet in beeld kunt krijgen, er is dus bij 800 x 600 te weinig ruimte….
aangemaakt_door_support

 

Q?

Bruna etiketten, oude en nieuwe formaten

A.

Voor Bruna etiketformulieren zijn er 2 afmetingen, het oude en het nieuwe formaat. Het oude formaat heeft een smalle rand aan de bovenkant, het nieuwe formaat heeft dit niet. Het formaat van de etiketten is overigens hetzelfde. Easy Rolodex bevat beide formaten. Let er op dat u de juiste keuze maakt bij ‘Opties’.
aangemaakt_door_support

 

Q?

Ik ben een geregistreerd gebruiker en ik heb géén nieuwsbrief ontvangen!

A.

Waarschijnlijk is uw e-mailadres veranderd, geeft u mij het nieuwe e-mailadres mét de registratienaam door dan kan ik de administratie bijwerken. Zo ontvangt u voortaan wel een nieuwsbrief. Overigens ontvangen geregistreerde gebruikers automatisch de nieuwsbrief!
aangemaakt_door_support

 

Q?

Ik zie minder adressen als dat er rechts onderin vermeld staan!

A.

Dit ligt meestal aan het vinkje ‘Actueel’. Indien deze bij bepaalde adressen niet aangevinkt is dan worden ze ook niet in de selectie meegenomen en dus niet zichtbaar. Schakel het vinkje ‘Actueel’ in het selectiescherm uit en selecteer opnieuw. De adressen die dan zichtbaar worden kan men per stuk weer aan schakelen (Actueel). Mocht dit niet de oplossing zijn dan kan er een tweede database zijn aangemaakt waar de ontbrekende adressen aan zijn gekoppeld.
faqdatabase2_picture1
aangemaakt_door_support

 

Q?

Gegevens Davi(lex) adres importeren?

A.

Het is prima mogelijk om Davilex data te importeren in Easy Rolodex. Vanuit Davilex een export maken naar een txt of csv bestand, daarna dit bestand via de importfunctie in Easy Rolodex configureren en importeren. Hierna zijn de adressen zichtbaar in Easy Rolodex.
aangemaakt_door_support